Varor som finns i lager levereras normalt inom 2-7 arbetsdagar om inte annat särskilt avtalats (t.ex. i samband med bokning av varor som inte finns i lager) sker leveransen senast 30 arbetsdagar räknat från det att Swedluxury (Ekman Seger Group AB) skriftligen bekräftat beställningen genom orderbekräftelsen.
Den förväntade leveranstiden av varan är 7 vardagar. Vid leveransförsening meddelar Säljaren dig om ny leveranstid utan onödig dröjsmål och fortsätter bevaka beställningen. Om inte annat särskilt avtalats och en leverans tar mer än 10 vardagar och detta inte beror på dig som Kund har du rätt att häva köpet. Detta gäller ej special beställningar.
Om paket ska lösas ut ska Kunden göra detta inom den tid som anges i aviseringen. Sändningen skall normalt hämtas ut personligen med giltig legitimation och sändningsnummer. Kunden får alltid en avisering som visar var och när paket ska hämtas / levereras. Avisering kan ske via email, vanlig post samt om Kunden lämnat mobilnummer, även via telefonsamtal eller vanligtvis sms. Om paketet ej utlöses och går i retur till avsändaren tar vi ut en avgift på minst 399kr upp till 1500kr för stora sändningar. Avgiften täcker administration kostnader, frakt samt returfrakt och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
Leverans sker i samband med fraktbolagen DHL och DBSchenker. Oavsett leveranssätt kommer transportören att kontakta dig per telefon eller vanligtvis via sms (kom ihåg att följa instruktionerna) för att avtala vilken dag leveransen skall ske. Kom ihåg att vara hemma för att ta emot varan på avtalad tid. Vi står inte för kostnaderna för ny utkörning. Du kontaktar transportören för att avtala en ny utkörning när varan ska levereras igen. I ett sådant tillfälle står du själv för den andra utkörningen och vi förbehåller oss rätten att fakturera för denna kostnad, som är minst 399 kr.
Ofullständiga eller felaktiga transportinstruktioner
Om felaktig aviserings nummer eller leverans adress anges vid beställning och kund önskar ändra detta i efterhand när sändning redan är iväg är kostnaden för ny frakt handling 300kr.
Lagerhyra
Om sändningen ligger kvar på terminalen längre än 3 arbetsdagar kommer lagerhyra att räknas på av transportören. 320 kr dygn – denna kostnad kommer kund faktureras för. Därför är det viktigt att du har möjlighet att ta emot sändningen kort efter lagd beställning.
Fraktkostnader
Vi erbjuder fri frakt på alla köp över 1500 kr. Vi erbjuder hemleverans till portgräns samt leverans till utlämningsställe. Stora varor levereras endast med hemleverans. Frakt kostnad för beställningar som inte överstiger 1500kr är : 1-3 kg - 103kr, 4-6 kg- 110 kg , 10kg - 12kg- 340 kr, 13 - 15 kg- 463kr, 16 - 17 kg- 463 kr, 20kg - 720kr.
Försenad leverans
Om en leverans är försenad gör vi allt som står i vår makt för att påskynda processen och se till så att dina varor kommer fram till dig så fort som möjligt. Det kan hända att en leverans blir försenad på grund av att vår transportör inte hållit avtalet. Vi förbehåller oss därför rätten att friskriva oss från all ersättning och kompensation vid leveransförseningar.
Produkt kontroll
Innan en vara lämnar vårt lager genomgår den en noggrann produkt kontroll. En produkt kontrollant kontrollerar köksfläktens funktioner och kontrollerar noggrant att det inte finns några som helst skador på köksfläktens kropp. Som bevis på en genomförd och godkänd produkt kontroll medföljer ett datum stämplat produkt kontroll dokument tillsammans med köksfläkt. En videoinspelning på din köksfläkt ihop med den levererade produkt dokument finns sparad på våra servrar. Allt detta för att försäkra kund om att vi har skickat en felfri vara!