Menu
Din kundvagn

Returer

14 dagars öppet köp
När du har mottagit din köksfläkt kan du öppna förpackningen och inspektera produkten samt koppla in till elnät för att undersöka funktion.

Du behåller 14 dagars ångerrätt så länge du inte monterar köksfläkten eller tar bort skyddsfilm och använder köksfläkten i större utsträckning än nödvändigt. Enligt konsumentköplagen och lagen om distansavtal kan du ångra dig 14 dagar efter att du tagit emot eller hämtat ut din vara (SFS 2005:59).

Önskar du returnera din köksfläkt skall du anmäla detta inom skälig tid till:

info@swedluxury.se

uppge orderid och skriv retur i ämnet och vänta på instruktioner.

Då vi har väldigt liten andel returer och med tanke på miljön vill vi undvika att slösa papper och plast i onödan.
Därför får du ingen retursedel med produkten. Men vi kommer vid behov sända retursedel och instruktioner till dig via mejl istället.

Returen sker enligt samma frakt sätt som du mottagit varan på:

  • För ombudsleverans gäller ombuds retur.
  • Hämtar du upp köksfläkten i vårt lager i Malmö skall du komma tillbaka med den till oss och lämna in efter avtalad tid och dag.
  • Har din vara levererats med hemleverans kan du själv välja om du själv vill köra sändningen till terminal eller boka en upphämtning. Du som kund står för retur kostnaden och denna kostnad kommer antingen ligga kvar på fakturan som delkrediteras eller dras från beloppet som redan betalats. Resterande belopp kommer att återbetalas senast 14 dagar efter vi mottagit och kontrollerat returen.

Retur kostnaden beror på storlek av sändningen. Mindre sändning som returneras med DB Schenker ligger kostnaden på 260-499kr.

Retur kostnaden på stora sändningar (takintegrerad köksfläkt) ligger oftast på ca. 899kr.

Tänk på att vara hemma när du bokat retur. Kan chauffören ej hämta upp returvaran på avtalat datum och detta beror på kunden så tas en avgift på 395,- ut för en ny avhämtning.

Returnera på rätt sätt
Alla returvaror kontrolleras alltid och om varans värde är förminskat förbehåller vi oss rätten att ta ut ett prisavdrag. För att minimera risken om transportskador är det jätte viktigt att du packar varan med största omsorg och följer våra anvisningar som du får i PDF fil vid retur.
 

Återbetalning
Vi returnerar dina pengar så snabbt som möjligt och senast 14 dagar efter att varan levereras till vårt lager. Vi betalar inte tillbaka kostnader för tilläggstjänster såsom tillvalen bärhjälp eller kvällsleverans.
Beloppet överförs alltid till samma betalningsmedel som du använde för att betala köpet. Har du betalat ditt köp med kort kommer pengarna utbetalas till samma kort. Inga ytterligare avgifter tillkommer.
Vi kontrollerar alla returer noga: Om varans värde har minskat förbehåller vi oss rätten att göra ett avdrag 10-20% på värdeminskning. Värdeminskningen värderas bl.a. utifrån följande förutsättningar:

  • Produkten kan inte längre säljas som ny, t.ex. om du har tagit av originalemballaget.
  • Du har tagit varan i bruk.
  • Varan har blivit skadad under tiden du hade ansvaret för den eller på grund av dålig emballering. Observera att det är ditt ansvar att dokumentera varans skick t.ex. med bildbevis intill det att vi mottager den.
  • Du har hanterat varan på ett annat sätt än vad som är förenligt med varans art, egenskaper och funktionssätt.

 
Företagskund Retur
Vi förstår att du som företagskund ibland behöver ångra ett köp. Därför är det möjligt att anmäla en retur inom 7 arbetsdagar från att ni mottagit leveransen. En returavgift och avgift på 20% av ordervärdet tillkommer.

 Undantag för retur gäller varor som har tillverkats enligt Kundens anvisningar eller som på annat sätt har fått en tydlig personlig prägel; Varor som är beställningsvaror dvs. varor som tillverkats enligt kundens önskemål; Använda varor.