Menu
Din kundvagn

Leverans information

Leverans på topp nivå!

✓Fri frakt + hemleverans ✓Snabb leverans ✓Miljövänlig ✓Frakt tillval (kvälls leverans + bärhjälp) ✓Produkt kontroll innan utskick ✓Försäkring på alla våra sändningar ✓Stöttålig förpackning (vi snålar inte på skydd) ✓Förbeställning till nybygget
Leverans tid
Vårt mål är att få iväg den beställda köksfläkten så fort som möjligt.
Som standard skickas köksfläkten inom 2-5 arbetsdagar räknat från beställnings dag (vardag).
Efter utskick kommer varan levereras inom 2 vardagar (beroende på vart i landet du bor).
Lägger du beställning samma dag innan kl 12:00 finns det en stor chans att vi hinner få iväg varan redan samma dag.
Frakt alternativ
Vi bjuder på fri frakt + hemleverans till din tomtgräns/port vid beställning av köksfläkt.
Dhl
Vi skickar stora köksfläktar tex. takintegrerade med DHL
Db schenker
Mindre köksfläktar tex. underbyggnads fläktar med DB Schenker
Mindre beställning av tillbehör så som kolfilter, ventilations kanaler mm. levereras till närmaste Schenker ombud.
Leverans till tomtgräns sker vardagar mellan 08-17, så nära din bostad som lastbilen kan köra fram, till exempel vid trottoar, uppfart eller garage. Notera att vi tyvärr inte kan leverera till tomtgräns/port när det gäller öar utan fast vägförbindelse. I detta fall kan vi endast leverera till godsmottagningen i hamnen på fastlandssidan. Härifrån ansvarar du som kund för mottagning av produkten samt frakt och eventuell fraktkostnad från fastlandshamnens godsmottagning vidare till önskad slutdestination.
Leverans alternativ kväll/bärhjälp (tilläggs tjänst)
Då vi förstår att det kan vara svårt att ta emot leverans under jobb tid finns det möjlighet att lägga till tjänsten kvällsleverans med leverans mellan kl 17-22. Är du i behov av bärhjälp finns även denna tjänst att lägga till på vissa orter/zoner.
Önskar du lägga till någon av dessa tjänster ber vi dig återkomma till oss direkt efter lagd beställning genom att svara på orderbekräftelsen och be om kvälls leverans och/eller bärhjälp.
Ditt pris beror på vart du bor, storlek och vikt på godset. Vår kundtjänst återkommer med information om ditt pris vid förfrågan.
Exempel priser:
Hemleverans kväll (mellan kl 17-22),pris från 250kr
Inbärgning till anvisad plats, pris från 395 kr
Förbeställning till nybygget
Ofta är det mycket att tänka på när man bygger nytt eller renoverar. Därför erbjuder vi förbeställning.
Vilket innebär att du kan lägga en order redan idag men önska valfritt leverans datum och leverans adress (om det inte är samma som din folkbokförings adress).
Tack vare detta kan du vara säker att köksfläkten anländer på rätt plats i rätt tidpunkt precis när du och hantverkaren behöver få den på plats.
När du lägger en order kan du skriva ett meddelande till oss i fältet ’meddelande till säljaren’ och uppge önskad leverans datum eller genom att svara på orderbekräftelsen som du får via mejl direkt efter beställningen är genomförd.
Hämta själv i Malmö
Bor du i Malmö eller i närheten och vill hämta upp din köksfläkt direkt hos oss, kan du göra detta genom att välja Upphämtning Malmö i frakt alternativen. Därefter återkommer vi till dig när köksfläkten är redo för upphämtning. Vanligtvis är köksfläkten redo nästa arbetsdag. Vi kommer kontakta dig för att avtala upphämtning. Tillsammans kan vi värna om Miljön! Tack vare att du kommer och hämtar upp själv kan vi tillsammans minska på: - Emballage, Plast - Koldioxid utsläpp - Transportskador (minskar till 100%)
Vår adress för upphämtning är
Flygplansgatan 12, Malmö (Bulltofta område).
Kvalitets kontroll innan utskick
Då vår största prioritering är att du skall få hem en felfri köksfläkt har vi en del rutiner innan din köksfläkt är redo för utskick. Vår produkt kontrollant inspekterar köksfläkten noggrant och provkör den. En kvalitets kontroll styrks med det medföljande produkt kontroll dokumentet som du får tillsammans med köksfläkten. Dessutom spelar kontrollanten in en kort video när köksfläkten provkörs, på denna video finns alltid dina dokument som styrker att det är just din köksfläkt vi kontrollerar. Därefter packas köksfläkten med största omsorg i stöttålig förpackning för att minimera risken av transportskador.

Leverans
Du blir aviserad via sms eller telefonsamtal för att bestämma leveransdag och tidsfönster när dina varor är klara för leverans. Din order levereras vanligtvis med DHL och Schenker i hela Sverige.
Observera att det är upp till transportören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av en intervall om 4-6 timmar (exempelvis kl. 08.00 - 14.00). Cirka 30 minuter före leverans ringer transportören till dig. Du måste vara hemma vid leveransen för att kvittera att du mottagit din beställning.
Det är viktigt att du är hemma vid avtalad leverans tidpunkt. Om det inte finns någon tillgänglig på din adress som kan ta emot varan kommer varan tas i retur till terminalen. Notera att du kommer bli fakturerad för det misslyckade leverans försöket som är en kostnad på 325kr. Priset för en ny utkörning är 395 kr. Alternativt kan du välja att hämta upp sändningen på terminalen för att slippa kostnaden för ny utkörning.
För att utlämning av paket ska ske måste mottagaren styrka sin identitet genom uppvisande av legitimation. Utlämning till annan än adresserad mottagare kan ske genom uppvisande av mottagarens respektive budets legitimation.

Kontrollera att leverans adress och telefonnummer är korrekt
När varan har lämnat vårt lager går det inte att göra fler ändringar i leverans adress eller order. Därför ber vi dig kontrollera orderbekräftelsen som skickas till ditt mejl direkt efter beställning är gjort. Kolla noga om allt verkligen stämmer så undviker du mer kostnader. Avgift för ofullständiga eller felaktigt leverans adress eller aviserings nummer är 250kr/sändning

Kontrollera godset vid leverans
Alla våra sändningar är fullt försäkrade. Men vi behöver din hjälp i god tid för att få möjlighet att dra fördel av försäkringen och lösa problemet på ett tillfredsställande sätt för dig. Därför skall en anmälan om transportskada skickas in till oss via mejl senast 2-3 arbetsdagar från att du mottagit köksfläkten.
Det du behöver tänka på när du tar emot sändningen är att kontrollera godsets emballage vid leverans. Vid de tillfällen där en skada misstänkt eller upptäcks skall en notering om detta göras på fraktsedeln och/eller handterminalen.
Även om ingen skada syns på emballage och du tänker inte installera köksfläkten fören några veckor kan det finnas dolda transportskador. Därför ber vi dig packa upp köksfläkten och inspektera den noggrant, anslut köksfläkten till elnät och kontrollera alla funktioner (motor, belysning mm).
Om det finns dolda skador på den levererade produkten skall du omedelbart kontakta oss. Det gör du smidigast genom att ta bild på alla skador, samt på emballaget. Skicka in dokumentation till info@swedluxury.se och märk med ditt orderid och transportskada i ämnet.
Anmälan om transportskada skall komma in till oss inom max 2-3 arbetsdagar från att du mottagit varan. Om skadan anmäls för sent kommer transportören lägga bevisbördan på dig (att skadan skett under transport), vilket kan vara väldigt svårt att bevisa.