Leverans information
Leverans på topp nivå!
Leverans
Du blir aviserad via sms eller telefonsamtal för att bestämma leveransdag och tidsfönster när dina varor är klara för leverans. Din order levereras vanligtvis med DHL och Schenker i hela Sverige.
Observera att det är upp till transportören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av en intervall om 4-6 timmar (exempelvis kl. 08.00 - 14.00). Cirka 30 minuter före leverans ringer transportören till dig. Du måste vara hemma vid leveransen för att kvittera att du mottagit din beställning.
Det är viktigt att du är hemma vid avtalad leverans tidpunkt. Om det inte finns någon tillgänglig på din adress som kan ta emot varan kommer varan tas i retur till terminalen. Notera att du kommer bli fakturerad för det misslyckade leverans försöket som är en kostnad på ca.400 kr. Priset för en ny utkörning är ca. 400 kr. Alternativt kan du välja att hämta upp sändningen på terminalen för att slippa kostnaden för ny utkörning.
För att utlämning av paket ska ske måste mottagaren styrka sin identitet genom uppvisande av legitimation. Utlämning till annan än adresserad mottagare kan ske genom uppvisande av mottagarens respektive budets legitimation.
Kontrollera att leverans adress och telefonnummer är korrekt
När varan har lämnat vårt lager går det inte att göra fler ändringar i leverans adress eller order. Därför ber vi dig kontrollera orderbekräftelsen som skickas till ditt mejl direkt efter beställning är gjort. Kolla noga om allt verkligen stämmer så undviker du mer kostnader. Avgift för ofullständiga eller felaktigt leverans adress eller aviserings nummer är 250kr/sändning
Kontrollera godset vid leverans
Alla våra sändningar är fullt försäkrade. Men vi behöver din hjälp i god tid för att få möjlighet att dra fördel av försäkringen och lösa problemet på ett tillfredsställande sätt för dig. Därför skall en anmälan om transportskada skickas in till oss via mejl senast 2-3 arbetsdagar från att du mottagit köksfläkten.
Det du behöver tänka på när du tar emot sändningen är att kontrollera godsets emballage vid leverans. Vid de tillfällen där en skada misstänkt eller upptäcks skall en notering om detta göras på fraktsedeln och/eller handterminalen.
Även om ingen skada syns på emballage och du tänker inte installera köksfläkten fören några veckor kan det finnas dolda transportskador. Därför ber vi dig packa upp köksfläkten och inspektera den noggrant, anslut köksfläkten till elnät och kontrollera alla funktioner (motor, belysning mm).
Om det finns dolda skador på den levererade produkten skall du omedelbart kontakta oss. Det gör du smidigast genom att ta bild på alla skador, samt på emballaget. Skicka in dokumentation till info@swedluxury.se och märk med ditt orderid och transportskada i ämnet.
Anmälan om transportskada skall komma in till oss inom max 2-3 arbetsdagar från att du mottagit varan. Om skadan anmäls för sent kommer transportören lägga bevisbördan på dig (att skadan skett under transport), vilket kan vara väldigt svårt att bevisa.